اوپو به زودی می‌تواند در ساخت تراشه‌های موبایل به اپل، گوگل، سامسونگ و هواوی بپیوندد

تکنولوژی

در رویداد معرفی پیکسل 6، گوگل قابلیت‌های تراشه Tensor داخلی خود را تشریح کرد و به شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی پیوست تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی تراشه‌های تلفن همراه خود را بسازند. اکنون گزارش شده است که اوپو نیز می‌تواند به آنها بپیوندد تا وابستگی خود به کوالکام را کاهش دهد.

طبق گزارشی از Nikkei Asia، اوپو در حال کار روی تراشه‌های رده بالای تلفن‌های هوشمند خود است. مانند گوگل، اوپو نیز می‌تواند این کار را برای به دست آوردن کنترل بیشتر بر اجزای اصلی انجام دهد. تراشه Tensor به گوگل اجازه می‌دهد تا هوش مصنوعی خود را ارتقا دهد. قابلیت‌ها در بخش دوربین و ارائه سال های بیشتر به روز رسانی امنیتی. تراشه‌های تلفن همراه اوپو می‌توانند قابلیت های مشابهی را برای دستگاه‌های پرچمدار ارائه دهند. همچنین می‌تواند وابستگی این شرکت به دیگر تولید کنندگان نیمه هادی مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش دهد.

در حالی که اوپو هنوز هیچ جزئیاتی در مورد تراشه خود فاش نکرده است این گزارش مدعی است که این شرکت قصد دارد SoC داخلی خود را تا سال 2023 یا 2024 به بازار عرضه کند. علاوه بر این، اوپو به دنبال استفاده از فرایند تولید 3 نانومتری TSMC برای سفارشی خود است. چیپس. گفته می‌شود اوپو همچنین در حال کار بر روی الگوریتم‌های AI سفارشی و ISP برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود است.

اوپو در اظهارنظر در این مورد به Nikkie Asia گفت: هرگونه سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه به منظور افزایش رقابت پذیری محصول و تجربه کاربر است. هنوز زود است که بگوییم اوپو با تراشه سفارشی چه چیزی را برای دستگاه‌های خود به ارمغان می‌آورد. همچنین این سوال پیش می‌آید که آیا SoC را با شرکت‌های نزدیکش مانند وان پلاس و ریلمی به اشتراک می‌گذارد؟

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مقالات دیگر